BIJ HET UITWERKEN VAN EEN BELEID ROND WELBEVINDEN OP SCHOOL
LESSON MATERIAL
BIJ HET UITWERKEN VAN EEN BELEID ROND WELBEVINDEN OP SCHOOL
Je goed voelen is een basisvoorwaarde om goed te leren. Maar hoe zorg je er als school voor dat je een optimale leeromgeving creëert voor de leerlingen?
Om zo'n leeromgeving te creëren vertrekken we van een sterke theoretische onderbouw, nl. de Polyvagaal theorie van Dr. Stephen Porges en ander complementair (neurowetenschappelijk) onderzoek. Vandaaruit bekijken we welke stappen de school kan zetten om de leeromgeving te optimaliseren.
WAT?
Teaching material 'resilience and well-being' for teachers to work on the theme with students of the third grade SO (all directions).
The number of lessons is optional: from xx to xx lessons.
The content meets the learning outcomes and works on 4 core competencies: 'Physical and mental development', 'Social-relational competence', 'Learning competence' and 'Self-awareness'.
The teaching material can be used after following the train-the-trainer sessions .
INHOUD?
all background information to get started with your students on the theme.
ready-made presentations with teaching materials.
lesson sheets for the students.
didactic tips and do's and don'ts for applying the theme.
PRAKTISCH
The key to resilience is your autonomic nervous system: how exactly does it work and how can you learn to regulate yourself in order to increase your resilience.
You develop leadership by working on your autonomy (ie standing strong through self-knowledge, emotional intelligence, focusing your thinking) and your connection with others (eg communicating and collaborating).
Well -being is the result of working on your resilience, leadership and learning to deal with stressors.