top of page

COACHING ROND 'WELBEVINDEN EN VEERKRACHT' OP SCHOOL

coaching_onderwijs.jpg

Met mijn coachingtrajecten wil ik scholen van A tot Z begeleiden bij het versterken van het individueel en collectief welbevinden op school. We bekijken daarbij wat de uitdagingen of verwachtingen zijn en gaan samen via een co-creatief proces op zoek naar de geschikte antwoorden voor jouw school. 

Elk traject wordt dan ook op maat van de school uitgewerkt: het aantal sessies, de vorm ervan (fysiek of online), de inhoud, enz. Op die manier kunnen we samen tot effectieve antwoorden komen. 

"Je veilig voelen, is de basis van welbevinden."
Dr. Stephen Porges, Polyvagal theory. 

AANBOD COACHING

Je goed voelen is een basisvoorwaarde om goed te leren en goed te functioneren. Maar hoe creëer je een school waar iedereen zich goed voelt? 

Welbevinden heeft veel facetten. Op sommige heb je geen invloed als school, zoals de snel veranderende wereld of het onderwijssysteem. Maar je kan wel een cultuur creëren die welbevinden bevordert en gerichte acties opzetten die het welbevinden versterken.

 

De coaching kan focussen op diverse aspecten, zoals de zelfzorg van leerkrachten, sociaal-emotioneel leren van de leerlingen, een beleid uitwerken dat gericht inzet op welbevinden, enz. 
 

Lees er hier alles over. 

AANPAK COACHING

DE UITDAGING

Elk traject start met een gesprek over de uitdaging(en) die de school wil aanpakken en/of een 'well-being'-scan van de school. Op die manier willen we de uitdaging(en) scherp stellen. 

Doe hier de 'well-being'-scan >>

StrATEGIE

Eens de uitdaging(en) helder zijn, stellen we samen een actieplan op. Daarin staat hoe we de uitdagingen aanpakken. Dat kan zijn d.m.v. een training, een coaching met het team, een concrete methode aanreiken, een bevraging organiseren, enz.

Belangrijk is dat we dit als een co-creatief proces zien, waarin iedereen z'n expertise inbrengt. 

IMPLEMENTATIE

In deze fase implementeren we concrete acties met de bedoeling om de beoogde veranderingen in de praktijk te realiseren. 

EVALUATIE

De bedoeling van het traject is om tot concrete resultaten en verandering te komen. Daarom is een continue opvolging van het traject noodzakelijk. Eens het actieplan gerealiseerd werd, zitten we opnieuw samen om het traject te evalueren. 

MIJN KIJK OP 'WELBEVINDEN OP SCHOOL'

Infografiek_visie.png
bottom of page